Posted in Hækle, Historie, Orkide

Drømmen – Orkideen

Et af de første projekter, jeg begyndte at drømme om, var orkideen. På Facebook fandt jeg hurtigt et par inspirerende hækle-grupper, og i løbet af cirka no-time så jeg et billede af en orkide. Jeg gemte ikke det præcise billede, men fulgte hurtigt henvisningen til opskriften, og fik den gemt. Der var nu et mål for min hæklen. Masker der skulle læres, erfaring opbygges, opskrift læses.

Opskrift på hæklet orkide
På minkreativeverden.dk har jeg senere fundet opskriften inkl udførlig billede-guide. Super flot arbejde – og en god hjælp til opskrifts-noobs.

Min første orkide blev hæklet på under en uge. Kom hjem fra Barcelona mandag middag – greb straks det savnede hækletøj og påbegyndte en orkide. Lørdag formiddag blev det sidste grønne blad hæklet i bilen på vej til Fyn; blomsten var værtindegave til min kære mor, med et tak for skubbet ind i hækleverdenen.

img_0912img_0930

Og nu er jeg i gang igen. Drømmer om at hækle en til mig selv, til min veninde, til min farfar, til min kollega med tak for lån af trailer, til …. Jeg får travlt …

img_1138

Skriv et svar

